مونوگرام نوعی از لوگو است که در آن حروف اختصاری نام برند (یک یا چند حرف) استفاده میشود. در طراحی این ساختار میتوان پیامهایی را به صورتی پنهان قرار داد. مثل فرمت چشم در نشان HBO (اشاره به شبکه اینترنتی پخش فیلم و سریال) یا خطوط افقی در لوگوی IBM که نشان دسته بندی و ساختارمندی اطلاعات است.

وردمارک که در ایران به نام لوگوتایپ میشناسند نوعی از لوگو است که در آن نام برند به صورت کامل قرار میگردد. بهترین نمونههای شناخته شده بینالمللی شامل Coca-Cola و Google است. ساختار مختلفی از نگارش لوگوتایپ وجود دارد.

پیکتوریال مارکها یا نشانهای تصویری نوعی از لوگو هستند که در آن از تصویر استفاده میشود. مثل سیب گاز زده Apple و گنجشک Twitter . این نوع از نشان با کودک درون ارتباط بسیار مناسبی برقرار میکند.

نشانهای انتزاعی، نوعی از نشانهای هستند که به وضوح پیام خاصی منتقل نمیکنند اما در پس آن پیامی پنهان شده است. مثلاً در نشان bp یا همان شرکت British Petroleum از طرح واره روبرو استفاده میکند که به وضوح مشخص نیست به چه معناست اما میتوان به فرم گل یا خورشید تعبیر کرد.

مسکات یا کاراکتر اختصاصی برند نوعی از لوگو است که در آن یک شخصیت اختصاصی برای برند ایجاد میشود. کلونل سندرس برند KFC و خرگوش دوراسل نیز از نمونههای شناخته شده هستند.

The combination mark که در ایران آن را لوگوی ترکیبی یا تلفیقی میخوانند نوعی است لوگو است که در آن تصویر و نوشتار به صورت همزمان موجود است. مثل برند Burger King که در آن نوشته به صورت گوشت یک ساندویچ طراحی شده است.